Tip Elak Ejakulasi Pramatang

 

Ejakulasi pramatang sentiasa menghantui lelaki yang pertama kali baru melakukan persetubuhan. Ini terjadi kerana mereka terlalu bernafsu sehingga lupa untuk mengawalnya. Akhirnya mereka datang inzal lebih awal dari pasangan wanita mereka. Jika anda tidak belajar mengawal situasi ini, ia pasti akan terbawa-bawa sepanjang hidup anda.

Ejakulasi pramatang akan membawa perasaan kecewa kepada diri anda dan juga kepada pasangan. Untuk mengelakkan ia menghantui diri anda, berikut ada berberapa cara untuk elak dari ejakulasi pramatang.

1- Perlahan-lahan
Hubungan seks yang baik adalah hubungan seks yang dilakukan dengan penuh perasaan kasih sayang. Jika anda gelojoh dan terlalu pantas, tiada perasaan kasih sayang yang akan terhasil ketika hubungan seks dilakukan. Akibatnya anda terlalu cepat inzal kerana terlalu cepat ingin menghabiskan hubungan seks tersebut.

2- Tenang
Tidak perlu tergesa-gesa atau kelam kabut ketika melakukan hubungan seks. Jika anda tergesa-gesa anda pasti akan datang inzal dengan cepat. Buang segala tekanan dan lakukanlah dengan tenang. Jangan tertekan dan lakukan yang terbaik ketika melakukan hubungan seks.


3- Kawal pernafasan
Jangan bernafas dengan terlalu laju, sebaliknya bernafaslah secara rileks, secara tidak langsung anda akan terasa lebih tenang ketika melakukan hubungan seks. Jangan biarkan nafsu mengawal nafas anda. Kawal pernafasan secara sedar. Ketika mendayung, bernafas sekata dengan dayungan supaya gerakan anda lebih padu dan bertenaga. Jika nafas anda kelam kabut, anda pasti akan rasa tertekan dan akan mengalami pancutan pramatang.

Ketiga-tiga tip diatas pasti boleh membantu anda untuk lebih menikmati hubungan seks tanpa mengalami ejakulasi pramatang. Betulkan mindset anda bahawa seks adalah untuk dinikmati

*** Jika anda mahu kelainan dalam hubungan seks boleh rujuk Kamasutra. Banyak posisi yang diajar..



Sumber : lambatpancut
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ilmu Batin Hebat - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger