Posisi-posisi Berjimak Suami Isteri

 

1- Posisi Miring Saling Berhadapan
Posisi ini merupakan posisi yang paling tidak disukai kerana pasangan suami isteri berasa terbatas dalam melakukan aktiviti jimak. Antaranya kemasukan batang zakar kedalam faraj isteri yang tidak seberapa dalam. Dalam posisi ini pasangan suami isteri tidak memerlukan tekanan badan, hanya perlu memasukkan zakar ke dalam faraj dari arah belakang. Posisi ini juga boleh menghalang dari kehamilan.


2- Posisi Lelaki Di Atas
Posisi ini memerlukan isteri terlentang dengan kaki terbuka, dibawah pinggulnya diletakkan bantal untuk memudahkan zakar suami dimasukkan dengan lebih dalam. Apabila zakar suami sudah dimasukkan, maka kaki isteri dapatlah dirapatkan supaya gesekan zakar akan lebih mudah dirasakan. Dalam posisi ini suami yang banyak aktif berbanding isteri, hanya perlu ada saling bekerjasama. Teknik ini sangat sesuai untuk pasangan yang inginkan kehamilan. tapi awas, melalui posisi ini suami mudah pancut dan tewas.



3- Posisi Isteri Di Atas
Dalam teknik ini suami bersikap tenang, sedangkan isteri memainkan peranannya. Teknik ini sesuai untuk suami yang uzur atau kurang sihat. Dengan posisi ini suami bebas meraba tubuh isterinya supaya cepat terangsang. Bagi suami sendiri juga boleh melambatkan pancutan air mani jika melalui posisi ini. Melalui posisi ini peluang kehamilanadalah sangat kurang kerana air mani suami yang dipancutkan akan terkeluar semula dari faraj.

4- Posisi Duduk Berhadapan
Teknik ini memerlukan pasangan suami isteri saling duduk berhadapan. Isteri duduk pada paha suaminya sambil suaminya membukakan pahanya. Dengan teknik ini pasangan suami isteri mudah untuk bercumbu-cumbuan sambil merasai kenikmatan. Posisi ini sangat memberi kepuasan kepasa nafsu suami iseri. Posisi duduk berhadapan ini sangat memberi kelebihan kepada suami yang zakar pendek,kerana zakar dapat dimasukkan dengan lebih dalam. Sementara suami yang mempunyai zakar yang panjang dapat menggendalikan persetubuhan dengan kehendaknya. Akan tetapi melalui posisi ini peluang kehamilan bagi isteri agak sukar.



5- Posisi Dari Arah Belakang
Posisi ini memerlukan suami isteri dalam keadaan miring atau si isteri dalam keadaan menungging sambil menundukkan kepala sedangkan suami memasukkan zakar dari arah belakang. Cara ini sangat memberi nikmat kepada suami dan biasa dilakukan jika isteri dalam keadaan hamil.



6- Posisi Duduk Di Atas Kerusi
Cara ini merupakan salah satu cara yang sangat berguna, dimana suami duduk di atas kerusi sedangkan isteri duduk berhadapan di atas paha suaminya. Keuntunggannya dapat memberi kepuasan kepada kedua-dua pihak.



7- Posisi Berlutut.
Dalam posisi ini pihak isteri perlu berlutut serta menhan badan dengan sikunya sambil beralaskan bantal atau lantai. Suami berlutut dibelakang isteri dengan memasukkan zakarnya sambil memeluk pinggang isterinya. Cara ini sesuai sekali dilakukan ketika isteri dalam keadaan hamil dan boleh mengelakkan daripada perut isteri tertindih.

Sebenarnya banyak lagi posisi-posisi seksual yang boleh dipraktikkan oleh suami isteri, ada juga bergantung kepada kepandaian dan kemahiran suami dalam memilih posisi-posisi seks. Tetapi yang mashur dikalangan suami isteri ialah posisi seks Kamasutra, kerana di dalamnya terdapat banyak posisi-posisi yang boleh dipraktikkan, kesumuanya ada 102 posisi seks. Anda boleh lihat disini "Posisi Seks Kamasutra"
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Ilmu Batin Hebat - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger